Giraffenstankar

Döden

Kategori: Allmänt

Läste denna artikel på aftonbladet om hur Drottning Silvia tröstat en man som precis förlorat sin far. Blev väldigt rörd och började natruligtvis tänka på min egen far som gick bort väldigt oväntat när han bara var 59 år gammal.
Denna bild sammanfattar min far väldigt bra. Han älskade sin trädgård och sitt växthus. Långa prommenader med svampplockning i skogen tillhörde också hans favoriter. En annan stor passion var att fota, bilden är tagen av honom, och jag vågar nog säga att jag och mina syskon var ett riktigt favoritmotiv.
 
Jag saknar min pappa väldigt mycket. Det märks ju extra tydligt vid stora händelser i mitt liv som mitt bröllop och när jag blev mor. Men bara en vanlig dag när jag gör något som jag skulle vilja berätta för honom. Det har hänt otroligt mycket sedan han dog. Hela mitt liv har förädrats, jag har flyttat, bytt jobb några gånger, gift mig och fått barn. Åh vad jag skulle vilja dela detta med honom. Vi var väl inte alltid sams, vi var nog för lika, men det hindrar ju inte att han fattas mig väldigt mycket. Tre år sedan är det som han gick bort och det känns fortfarande väldigt overkligt att min far inte finns. Han hade varit en sådan stolt morfar. Önskar verkligen att E fått träffa honom.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: