Giraffenstankar

Livsdrömmar

Kategori: livet

Vad har du för drömmar som du vill uppnå i livet?

Själv så har det tagit stopp. Jag har redan uppfyllt mina drömmar och vad gör man då? Mina drömmar har alltid varit att gifta mig, få barn och att åka på safari i Afrika. Allt är uppfyllt och det innan jag fyllde 30. Känns lite konstigt om man ska vara nöjd med livet nu. Det måste väl finnas mer i livet?

Vad ska jag nu uppnå under de kanske 60 år jag har kvar att vandra på denna jord. Kanske ett barn till, ett nytt spännande jobb? Jag vet inte och det känns tomt. Jag är inte säker på att jag vill ha fler barn och jag trivs med mitt jobb. Jag har nog egentligen alltid velat ha ett högstatus jobb men nu vet jag inte om jag är beredd på att jobba så mycket och vad är egentligen ett sådant jobb. Jag arbetar idag som controller på en stor myndighet och är stolt över mitt jobb.

Tankarna snurrar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: